הגורם העיקרי שקובע את צורתו של בית חדש ואת חזותו הוא התכנון האדריכלי. תכנון זה נדרש  לעמוד בדרישות והגבלות החוק, ולספק בית איכותי, חסכוני, יציב וחזק המותאם לתקציב ולתנאי השטח ולאקלים באזור המגורים. מעבר לכך, עליו להעניק לדיירים בית העונה לצרכיהם השונים  באופן יעיל ונוח, ושחזותו עונה לחזונם ולסגנונם. כפועל יוצא מכך, ישנה חשיבות מרובה לבחירה נכונה של אדריכל מנוסה ומקצועי, המתמחה בתכנון וילות ובתים פרטיים.

 בחירת אדריכל לוילות ובתים פרטיים

 חשוב מאוד שבחירת האדריכל תבוצע באופן מושכל ואחראי, מתוך הבנת תפקידו והדרישות המקצועיות המצופות ממנו. לשם כך יש לבחון אנשי מקצוע מנוסים, מוכרים ומומלצים שניתנו עליהם מספר חוות דעת חיוביות. עם אנשי המקצוע האלו יש לקבוע פגישה מקדימה, בה ניתן לבחון את תיק עבודותיו של האדריכל ולבדוק אם סגנון עבודתו מקביל לטעם האישי של מבקשי השירות. כמו כן, יש לוודא שקיימת תקשורת טובה מול האדריכל, שכן היא נדרשת עבור תקופת עבודה ארוכה ומורכבת. לאחר מכן, מומלץ גם לגשת לראות בתים שהאדריכל בנה וכך לבחון מקרוב ובאופן ממשי את עבודתו. מעבר לכך, חשוב לבחור באיש מקצוע זמין אשר נוכחותו תהיה מורגשת לאורך כל שלבי הבנייה, ובנוסף כדאי שיהיה מקושר בוועדות התכנון והבניה ברשות המקומית המבוקשת, ומודע לדרישות השונות של תקנותיה.

 עבודתו של האדריכל

 עבודתו של אדריכל בתים פרטיים מורכבת מיצירת תוכנית אדריכלית באופן מדויק ומפורט, וזאת בשיתוף פעולה והתייעצות עם מהנדסי וקבלני הבניין ומעצבי הפנים. התוכנית תוצג על ידי שרטוטים והדמיות תלת ממדיות בפני הלקוח לאישורו הסופי. לאחר הגעה לנוסח סופי יכין האדריכל תוכנית גרמושקה עבור ועדות תכנון ובניה לצורך אישורן ולקבלת היתרי בניה. יש לציין כי מרגע תחילת העבודות קבלן הביצוע נדרש ליישם בפועל את כל דרישות התוכנית האדריכלית.

 חשיבות קבלן ביצוע ליישום תוכניות אדריכליות

 קבלן הביצוע הוא למעשה הזרוע המעשית של התוכנית האדריכלית, הנדרשת להוצאתה לפועל  באופן מדויק ואיכותי. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות עצומה לבחירת קבלן ביצוע מנוסה ואמין, המחויב לעבוד באופן קפדני על פי תוכניות האדריכל. כלומר, קבלן המבין באופן מעמיק את הדרישות האדריכליות והנדסיות, ויודע ליישמן בשטח על הצד הטוב ביותר.

 חברת אדר פרויקטים ביצע עשרות פרויקטים בשיתוף עם האדריכלים המובלים בישראל, נשמח לתת מענה וביצוע לכל חלום.